04.02.2022 (piątek) W krainie Królewny Śnieżki
Data: 04.02.2022 (piątek)
Temat: W krainie Królewny Śnieżki
1. Wprowadzenie: Prosimy rodziców o przeczytanie bajki ”Królewna Śnieżka”
Bracia Grimm - Śnieżka - link do opowiadania jak ktoś nie ma w domu
Proszę o zadanie dzieciom pytań do tekstu :
- Jakie postacie występowały w bajce?
- Z kim zostawała Śnieżka, kiedy krasnoludki szły pracować do lasu?
- Kto zapukał do drzwi domu, w którym mieszkała Śnieżka?
- Czym poczęstowała Śnieżkę zła królowa?
- Czy Śnieżka powinna otwierać drzwi obcej osobie i częstować się jabłkiem?
Morał bajki: Pamiętajcie dzieci, nigdy pod żadnym pozorem nikomu obcemu nie otwierajcie drzwi, jeśli zostaniecie sami w domu, i nie bierzcie słodyczy od obcej osoby!
2. Zabawa ruchowa z piosenką My jesteśmy krasnoludki – improwizacja ruchowa utworu.
My jesteśmy krasnoludki - dla maluszków - YouTube
My jesteśmy krasnoludki, (pokazujemy na siebie)
Hopsa sa, hopsa sa, (podskakujemy)
Pod grzybkami nasze budki, (robimy daszek z rąk nad głową)
Hopsa sa, hopsa sa, (podskakujemy)
Jemy mrówki, żabie łapki, (udajemy, że jemy, zbliżając dłonie do buzi)
Oj tak tak, oj tak tak, (przytakujemy głową i palcem wskazującym)
A na głowach krasne czapki, (robimy czapki z rąk)
To nasz, to nasz znak. (wskazujemy na siebie)
Gdy ktoś zbłądzi, to trąbimy,
Trutu tu, trutu tu, (naśladujemy rękoma trąbkę)
Gdy ktoś senny, to uśpimy, (kładziemy złożone dłonie pod głową)
Lulu lulu lu, (robimy z rąk kołyskę)
Gdy ktoś skrzywdzi krasnoludka,
Ajajaj, ajajaj, (machamy przecząco palcem wskazującym)
To zapłacze niezabudka, (pokazujemy dłońmi łzy na policzkach)
Uuuuu.
3. Proszę żeby dzieci wzięły jakiegoś pluszaka i się pobawiły w zabawę:
Zabawa ruchowa: „Gdzie oni są?” Dzieci nazywają i określają kierunki w przestrzeni (z przodu, z tyłu, z boku, polecenia wydaje rodzic).
4.Wspólne rozwiązywanie zagadek:
Co to za królewna,
Która w lesie mieszka
I ma dobre serce, To Królewna… (Śnieżka)
Chodziła po lesie
W podartej sukience,
Kochały ją zwierzątka,
Bo miała dobre…(Serce)
5.
„Radosne krasnoludki” – zabawa matematyczna
Przyjrzyj się ilustracji i odpowiedz na pytania
Jeśli macie możliwość wydrukujcie krasnoludki i poproście rodziców o wycięcie ich
- Policz ile jest krasnoludków
- Czym różnią się krasnoludki?
- Który z kolei krasnoludek ma fioletową/zieloną/żółtą czapkę?
- Jak wygląda piąty/trzeci/ostatni krasnoludek?
6.
„Kolorowe krasnoludki” – praca plastyczna
Na koniec zachęcamy Was do wykonania pracy plastycznej!
- Smarujemy dłoń białą farbą.
- Odciskamy dłoń na kartonie/tekturze.
- Idziemy umyć rączki.
- Wycinamy czapkę krasnala z kolorowego papieru.
- Przyklejamy czapkę na górze odbitej dłoni.
- Przyklejamy nos.
- Wycinamy krasnala/mama wycina krasnala
7. Połącz w pary postacie z bajek z ich rekwizytami
Życzę udanego weekendu