Koncepcja pracy przedszkola
Mottem naszej pracy są słowa Janusza Korczaka: „Wspólną sprawą dorosłych jest pomaganie dzieciom w rozwoju, aby stały się kim mogą”.
Misja przedszkola:
- Wspieranie rodziny w procesie wychowania i nauczania dzieci poprzez stwarzanie wychowankom w przedszkolu optymalnych warunków do prawidłowego
i wszechstronnego rozwoju. - Wyposażenie dzieci w wiedzę na temat otaczającego świata, kształtowanie różnych umiejętności, twórczych postaw, rozwijanie zainteresowań i wrażliwości, ukazanie wzorców właściwego zachowania i szacunku dla drugiego człowieka.
Strategia rozwoju przedszkola dotyczy:
- rozwoju i doskonalenia jakości pracy przedszkola, w celu zapewnienia wszechstronnej opieki dzieciom i nauczycielom (indywidualizacja pracy, organizowanie dzieciom
z trudnościami odpowiedniego wsparcia, dzieciom zdolnym – zajęć rozwijających ich zainteresowania i umiejętności, inicjowanie działań wychowawczych, profilaktycznych
i prozdrowotnych, zapewnienie dostępności dzieciom z niepełnosprawnościami, udział
w doskonaleniu zawodowym nauczycieli i pracowników przedszkola, współpraca
z instytucjami zapewniającymi kształcenie i doskonalenie, opieką socjalną, ośrodkami zdrowia) - wprowadzania nowatorskich rozwiązań edukacyjnych w pracy wychowawczo-dydaktycznej w celu rozwijania kompetencji dzieci (kompetencji matematyczno-przyrodniczych, społecznych, językowych), wyposażania przedszkola w pomoce dydaktyczne, tworzenia kącików tematycznych, upowszechniania pracy metodami aktywizującymi, rozwijania wśród wychowanków umiejętności współdziałania
w grupie, organizowania szkoleń doskonalących dla nauczycieli, a także motywowania i wspierania nauczycieli podczas zdobywania kolejnych stopni awansu zawodowego - rozwijania partnerskiej współpracy z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczo-dydaktycznych oraz zwiększenia ich aktywności i udziału w realizacji zadań przedszkola
- wdrażania do współpracy ze środowiskiem lokalnym w celu zintegrowania społeczności lokalnej, poszerzenia oferty przedszkola, kształtowania pozytywnego wizerunku placówki w środowisku (współpraca z zakładami pracy, uczelniami, instytucjami, praktyki studenckie w przedszkolu)
- modernizacji przedszkola, dostosowania budynku i placu zabaw do obowiązujących wymagań i potrzeb technicznych w celu poprawy warunków dzieci, nauczycieli
i pracowników przedszkola (remonty, likwidacja barier, doposażenie w sprzęt.
Główne kierunki rozwoju przedszkola obejmują:
- Działalność wychowawczo-dydaktyczną i opiekuńczą
- Współpracę z rodzicami
- Współpracę ze środowiskiem lokalnym
- Organizację i zarządzanie placówką